Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Deset bodů ke štíhlosti

Odbornice na výživu PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. pro vás sestavila hubnoucí desatero.
 
1) Jezte pravidelně - noste si jídlo do práce, ráno snídejte a odpoledne svačte.
2) Jezte pestře.
3) Pečivo a přílohy ze svého jídelníčku nevyřazujte, pouze omezte počet porcí za den (1 porce je 1 kus pečiva, krajíc chleba, kopeček rýže, 2 knedlíky; porcí za den snězte v průměru 4-5)
4) Mléčné výrobky jezte alespoň 2-3 x denně, získáte nejen hojně bílkovin (dobře sytí a chrání před ztrátami aktivní svalové hmoty), ale i vápník, který hubnutí pomáhá.
5) Jezte hodně zeleniny - lhostejno, jestli syrové, dušené nebo sterilované. Hodně se zeleninou vařte, ochucujte ji kořením nebo bylinkami, ať vám chutná.
6) Ovoce nejezte víc než 2-3 kusy za den, zrádné jsou i džusy.
7) Zařazujte hodně bílkovin. Za den byste měli přijmout alespoň 1,2 g bílkovin/kg tělesné hmotnosti/den. Zdrojem bílkovin jsou především maso, ryby, mléčné výrobky, sýry, vejce, luštěniny. Jen pozor na tučnost vybíraných potravin. Potraviny bohaté na bílkoviny jsou mnohdy i zdrojem tuku, proto vždy maso libové, mléčné výrobky méně tučné (jogurty, tvarohy polotučné, sýry do 30 % tuku v sušině, sýry přírodní).
8) Dbejte na pitný režim - nejlepší je obyčejná voda a čaje. Kávu vyřazovat nemusíte, jen ji neslaďte a  nepopíjejte se smetanou.
9) Nepřehánějte to s alkoholem a pokud možno se vyhýbejte uzeninám (vhodná je šunka s více než 90 % masa).
10) Sladkosti si dopřejte, ale raději na bázi tvarohových dezertů, čokolády s vyšším podílem kakaa či ovocných dezertů.

„Pokud se nebude vše dařit tak, jak si představujete, nezoufejte. Hlavní věcí je, že pro sebe něco děláte a každá změna k lepšímu se počítá. Trpělivost se vyplatí,“ říká PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. v rámci kampaně na podporu mléka a mléčných výrobků Bílé plus. Více na www.bileplus.cz.

Jak zhubnout? Více na www.bileplus.cz.

Nejčtenější články na téma Zdraví:

  1. Denisa Barešová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  2. Tamara Jiříková: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  3. Fakta a mýty o používání tamponu
  4. Poruchy pigmentace kůže
  5. Hana Dvorská, známá česká kaskadérka a instruktorka boot campu: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  6. Mili Pilátová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  7. Veronika Buriš Vrzbová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  8. Daniel Müller: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  9. Tereza Cihlářová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  10. Lucie Jiříková: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  11. Michal Šubr: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  12. Kateřina Brabcová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  13. Nepleťte si laktózovou intoleranci s alergií na mléko
  14. Nejlepší vánoční cukroví - trochu netradičně
  15. Doc. MUDr. Pavel Kohout, Ph.D.: Žereme moc
  16. Blahodárné účinky čaje na lidský organismus
  17. Téma z šatny: Intimní zdraví ženy
  18. Lucie Tvrdoňová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  19. Posilování mezilopatkových svalů – kulturistické přežitky aneb doba už dávno pokročila, tak to vidíme v IQ Pohyb Academy
  20. HPV a rakovina děložního čípku
 

06. 01. 2013, 11.56:46

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist