Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Desatero zdravého žáčka: Jak by mělo jíst dítě?

Jak má vypadat výživa dětí a dospívajících, aby byla plnohodnotná, vyvážená a nepřinášela výše zmíněná rizika? Důležité je zacílit pozornost nejen na děti, ale celou rodinu, protože rodina je místem, kde se vytvářejí a posilují stravovací a pohybové zvyklosti.

1.    Snažme se, aby děti měly pestrý jídelníček.
2.    Dbejme na dostatečný příjem ovoce a zeleniny (celkem alespoň 5 porcí, z toho 3 porce zeleniny a 2 porce ovoce)
3.    Dbejme, aby strava dětí byla bohatá na obilniny a výrobky z nich.
4.    Ve stravě sledujme množství tuku, omezte příjem uzenin a tučného masa.
5.    Ve výživě dětí má být dostatek mléka a mléčných výrobků, ve výběru upřednostňujte polotučné mléčné výrobky, sýry do 30 % tuku v sušině, přírodní sýry. V dětské výživě má být dostatek kvalitních bílkovin. Dobrými zdroji je libové maso, ryby, vejce, mléčné výrobky, luštěniny.
6.    Opatrně se solí; hotové pokrmy nedosolujte, nedávejte dětem slané pochutiny a instantní potraviny.
7.    Zajistěme střídmost v konzumaci cukru, sladkostí a slazených nápojů.
8.    Dbejme na dostatečný pitný režim (alespoň 1,5 l/den)
9.    Nenechejme děti přejídat ani hladovět, často se zamýšlejme nad jejich růstem, tělesnou výškou a hmotností.
10.    Učme děti zdravému způsobu života svým vlastním příkladem.

www.bileplus.cz

Ke zdravému životnému stylu patří neodmyslitelně i pohybová aktivita. „Doporučení pro pohybovou aktivitu jsou jednoduchá - co nejvíce používat nohou a dopřát dětem dostatek volného pohybu. Čas strávený u počítače, TV apod. by rozhodně neměl přesáhnout 2 hodiny denně,“ uzavírá PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. Více na www.bileplus.cz.

Nejčtenější články v rubrice Výživa:

  1. Nejlepší snídani na světě vám připraví Mixit
  2. Šílené diety, které jsme schopni podstoupit, abychom zhubli
  3. Výživa vrcholových sportovců
  4. Doc. MUDr. Pavel Kohout, Ph.D.: Žereme moc
  5. David Holzer pro Mistry s mistry: Jak má vypadat výživa (nejen) sportujících dětí
  6. Markéta: Jak jsem vylaďovala postavu s Nutrendem
  7. Jídelníček sportujících dětí
  8. Když víte, co jíte… A když sušenky pomáhají dětem!
  9. Historie jogurtů a probiotik
  10. Jak to udělat, aby děti jedly rády ryby
  11. Jak využít v kuchyni mošt a zpestřit si tímto lahodným mokem některé pokrmy
  12. Letní dovolená: Jak správně jíst radí Marek Janota, výživový poradce a sportovní dietolog z Centra funkčního pohybu Daniela Mullera
  13. Sukralóza – sladidlo nové generace
  14. Mýty o 100% džusech
  15. Chřest: Tipy do kuchyně
  16. Co vše víte o sacharidech?
  17. Ocet pro chuť i zdraví
  18. Jak správně snídat?
  19. Zdravé grilování + nejlepší recepty na gril
  20. Vařte s vášní: Čtenářky Aerobic.cz opět testovaly pomocníky do kuchyně od Tchibo
 

06. 09. 2012, 12.08:39

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist