Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Irča Zoubková: Nebojte se cvičit po rakovině

Článek navazuje na Irča Zoubková: Změna životního stylu po rakovině.

Následky  nemoci jsou druhou stránkou věci. Kvůli třem operacím břicha je pro mě obtížné tyto svaly při tréninku správně zapojit. Problém mi občas dělají i silové cviky na horní část těla, jelikož jsem v těchto místech měla 8 měsíců implantovanou žilní kanylu. Chemoterapie se usazuje i na plicích, takže mám při rychlejší chůzi do kopce nebo při běhu lehké problémy s dýcháním. Po odebírání vzorků kostní dřeně z pravé kyčle cítím po jakémkoliv delším pohybu trochu nepříjemný tlak v třísle. Ale to jsou jen maličkosti oproti tomu, že jsem ráda, že se mohu krásně hýbat a že mě nic už nelimituje. V osobním tréninku dbám na své tělo a cvičím tak, abych se cítila dobře. A při své práci instruktora na svých hodinách necvičím po celou dobu lekce, ale dohlížím, aby moji klienti cvičili správně.

Špatné držení těla po nemociIrča Zoubková, provozní manažerka Centra funkčního pohybu Daniela Müllera

Každý, kdo podstoupil operaci, byl mu z těla vyjmut nějaký orgán nebo byl dlouhou dobu připoután na lůžko, ví o bolestech, bolestech zad a držení těla své. Bez pomoci nemocničních rehabilitačních sester by to bylo hodně náročné. Ovšem po léčbě tyto bolesti přetrvávají, protože většině pacientů nikdo neřekne, jak by měl teď své tělo vlastně správně „držet“. O správném zapojení svalů zde ještě nemůže být řeč, a když už je člověk zapojit dokáže, je zase limitován za ty roky naučeným postojem, sedem, dokonce i lehem. Nesahejte po lécích na bolest, ty vám bolesti jen utiší, ale neodstraní. Vyhledejte odborného instruktora či trenéra a začněte se hýbat!

Ovšem lidské tělo se zátěži dobře a rychle přizpůsobuje, a to i právě po vážných nemocech, kde lékaři doporučují klidnější režim. Pokud se však cítíte na to, že to dokážete, zkuste to a jistě budete výsledkem velmi mile překvapeni. Doporučila bych nejdříve vyhledat odbornou pomoc osobního trenéra nebo fyzioterapeuta, který vám pomůže se správnou technikou a zvládnutím cviků pro začátečníky a budete tak mít nejen zpětnou vazbu na vaše pokroky a úspěchy, ale zároveň nedojde k přetížení těla a organizmu. Trenér vám zajistí bezpečí, takže si při tréninku neublížíte. Tím největším úspěchem vám ale bude to, že to zvládnete. 

Signály těla

Při pohybových aktivitách, které se rozhodnete provozovat po ukončení jakékoliv léčby, mějte na paměti, že nic se nemá přehánět a řiďte se všemi signály, které tělo vysílá. Je dobré poradit se o svých aktivitách s ošetřujícím lékařem nebo odborníkem, který vám rád poradí, čemu byste se měli vyvarovat nebo co je pro vás naopak vhodné. Dbejte pravidelných kontrol a mějte se rádi. Nezapomínejte, že zdraví bylo, je a bude vždy tou nejdůležitější složkou vašeho života.

Pokud se vás toto téma týká, jsem ráda, že jste dočetli až sem. Doufám, že vás má slova budou motivovat ke změně pohybových stereotypů a že se dostanete zase o krok dál. Držím palce všem, kteří se o to pokusí, a fandím těm, kteří v tom „už jedou naplno“.

Irča Zoubková, provozní manažerka Centra funkčního pohybu Daniela Müllera

Nejčtenější články v rubrice Zdraví:

  1. Denisa Barešová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  2. Tamara Jiříková: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  3. Fakta a mýty o používání tamponu
  4. Poruchy pigmentace kůže
  5. Hana Dvorská, známá česká kaskadérka a instruktorka boot campu: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  6. Mili Pilátová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  7. Veronika Buriš Vrzbová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  8. Daniel Müller: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  9. Tereza Cihlářová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  10. Lucie Jiříková: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  11. Michal Šubr: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  12. Kateřina Brabcová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  13. Nepleťte si laktózovou intoleranci s alergií na mléko
  14. Nejlepší vánoční cukroví - trochu netradičně
  15. Doc. MUDr. Pavel Kohout, Ph.D.: Žereme moc
  16. Blahodárné účinky čaje na lidský organismus
  17. Téma z šatny: Intimní zdraví ženy
  18. Lucie Tvrdoňová: Moje tipy pro zdraví a pohodu
  19. Posilování mezilopatkových svalů – kulturistické přežitky aneb doba už dávno pokročila, tak to vidíme v IQ Pohyb Academy
  20. HPV a rakovina děložního čípku
 

13. 06. 2012, 16.41:05

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist