Bojuj a zvítězíš v zápase s rakovinou prsu
Slogan „Bojuj a zvítězíš v zápase s rakovinou prsu“ charakterizuje novou mediální kampaň společnosti Avon Cosmetics. Její součástí jsou také nové internetové stránky boje společnosti Avon Cosmetics proti rakovině prsu na adrese: www.zdravaprsa.cz. V polovině května na tuto kampaň volně naváže pozvánka na AVON POCHOD proti rakovině prsu. Každá žena může nad tímto smrtelným onemocnění zvítězit, pokud nehodí ručník do pomyslného ringu a bude s ním bojovat.
Víte, že zhruba dvě pětiny žen neví, jak mají správně provádět samovyšetření prsu a kde se nachází nejbližší mamologické centrum? Mnoho žen, především v mladším věku, netuší, kdy mají nárok na bezplatné screeningové mamografické vyšetření a v jakém intervalu by je měly absolvovat. Vyplývá to z výsledků průzkumu povědomí veřejnosti o problematice rakoviny prsu, který byl jedním z hlavních úkolů Růžové jízdy proti rakovině prsu společnosti Avon Cosmetics.
Znalost jednotlivých typů preventivních vyšetření nádorového onemocnění prsu
- Termín „mamografie“ návštěvníci autobusu růžové jízdy většinou znali, neznali však jeho rozlišení na screeningovou a diagnostickou mamografii. Pouze 14 % žen, které se setkaly s pojmem „mamografie“, bylo schopno správně uvést, v čem spočívá jejich rozdíl.
- Nejznámějším a pravidelně nejčastěji prováděným preventivním vyšetřením je samovyšetření prsou. Sedm z deseti návštěvnic autobusu růžové jízdy si již někdy samovyšetření provedlo a o něco více než polovina uvedla, že si sama vyšetřuje prsa pravidelně.
- Vyšetření pohmatem lékařem je mezi ženami druhým nejrozšířenějším preventivním vyšetřením nádorového onemocnění prsu. Alespoň jednou za život byla takto vyšetřena přibližně polovina návštěvnic Růžové jízdy, přičemž pravidelně toto vyšetření absolvuje 37 % žen.
- Screeningové mamografické vyšetření někdy absolvovalo ve věku 45 a více let přibližně osm z deseti návštěvnic autobusu Růžové jízdy. Pravidelně na něj dochází přibližně sedm žen z deseti.
- Sonograficky bylo někdy vyšetřeno 37 % návštěvnic Růžové jízdy, pravidelně toto vyšetření absolvuje 23 % žen.
- Návštěva prsní poradny je nejméně známou a rovněž i nejméně využívanou prevencí nádorového onemocnění prsu. Prsní poradnu někdy navštívilo 16 % žen, pravidelně do ní dochází desetina žen.
- Pro všechny typy preventivních vyšetření nádorového onemocnění prsu platí, že s rostoucím věkem roste podíl žen, které tato vyšetření absolvovaly či absolvují pravidelně.
Znáte kolekci symbolů boje proti rakovině prsu? Do dosavadní kolekce nově přibylo růžové zrcátko s prodejní cenou 100 korun, pěkně tvarovaný objemný porcelánový hrníček s růžovou stužkou za 140 korun a elegantní stříbrná lžička za 100 korun. Obojí bude možné zakoupit v setu za zvýhodněnou cenu 210 korun. Výtěžek z prodeje bude použit na boj proti rakovině prsu. Zakoupením symbolů může přispět na konto Avon proti rakovině prsu opravdu každý. Pro lepší představu: koupí 2 zrcátek přispějete na 1 hodinu chodu bezplatné Avon Linky proti rakovině prsu (800 180 880). Pokud chcete i vy podpořit aktivity v boji proti této zákeřné nemoci, můžete si produkty s růžovou stužkou zakoupit u své Avon Lady/Avon Gentlemana nebo v Avon Centrech (Stroupežnického 21, Praha 5 a Na Maninách 7, Praha 7). Nemáte-li svoji Avon Lady nebo Avon Gentlemana, kontaktujte infolinku 257 089 189 nebo navštivte internetové stránky www.zdravaprsa.cz. Společnost Avon Cosmetics pomáhá bojovat proti zákeřnému onemocnění rakovinou prsu již jedenáct let. V loňském roce předala na boj proti rakovině prsu úctyhodných 10 milionů korun. Tyto prostředky byly rozděleny Alianci českých organizací a žen s rakovinou prsu na projekt Ženy ženám a na ozdravné pobyty, Mamma Helpu právě na provoz Avon Linky proti rakovině prsu a Asociaci mamodiagnostiků ČR na screening rakoviny prsu. Celkem již Avon předal více než 31 milionů korun.
Ženy ženám
Cílem projektu Ženy ženám je umožnit mamografické a sonografické preventivní vyšetření prsu ženám, které nemají nárok na bezplatný screening. V České republice je tato prohlídka hrazena zdravotní pojišťovnou jednou za dva roky, a to pouze ženám ve věku do 45 do 69 let. Projekt je také určen rovněž těm ženám, které nárok na vyšetření sice mají, ale chtějí podstoupit preventivní prohlídku v kratším než dvouletém intervalu. K výraznému zvýšení počtu vyšetřených žen přispělo především rozšíření distribuce brožur Ženy ženám s 200korunovým poukazem. Tyto brožurky bylo možné získat v průběhu nového projektu – zmíněné Růžové jízdy proti rakovině prsu, kdy bylo rozdáno přes 7 000 poukazů, nebo prostřednictvím akreditovaných screeningových center. Ženy o ně mohly požádat rovněž na bezplatné Avon Lince proti rakovině prsu. Díky projektu Ženy ženám během uplynulých 5 let absolvovalo vyšetření 37 000 žen. „Jsem velice potěšena, že příspěvku na vyšetření využily nejvíce ženy, které svým věkem ještě nespadají do oficiálního screeningového programu, ale přitom už patří do skupiny se zvýšenou mírou rizika vzniku nádorových onemocnění. Je velmi důležité, aby se o své zdraví aktivně zajímaly a na preventivní návštěvy mamografického či sonografického vyšetření si zvykly docházet pravidelně,“ říká MUDr. Miroslava Skovajsová, Ph.D., předsedkyně Asociace mamodiagnostiků ČR. „Avonu patří velký dík za veškeré aktivity, které v boji proti rakovině prsu vyvíjí, a že nám tak pomáhá bojovat proti onemocnění rakovinou prsu.“
27. 01. 2008, 13.04:50