Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články čtenářů

Step Advanced Workshop, Warszawa, 8.-9.září 2012

Je tu září a opět nám začala, jako každý půlrok, aerobiková sezóna a tak jsem cítil téměř za svou povinnost ji náležitě přivítat a odstartovat tak další skvělé období plné pohybu, radosti, euforie, úsměvů a samozřejmě cvičení. Začátkem měsíce se nabízela jediná událost, díky které jsem svůj vstup do sezóny oslavil opravdu exkluzivně. Jednalo se exkluzivní školení Step Advanced Workshop s vynikajícím italským prezentérem Lucianem Motollou v hlavním a největším  polském městě, ve Warszawě. Školení pořádala polská akademie Profi fitness  school o víkendu 8. – 9. září 2012. Při rezervaci místa vznikly malé problémy s komunikací, způsobené dovolenými v kanceláři, ale nakonec se mi podařilo všechno zajistit, včetně platby na místě, hotelu a hlavně dopravy. Jako už tradičně jsem se rozhodl využít vlaků. Využil jsem nočního rychlíku z Prahy přímo do Warszawy. Odjezd z Prahy byl v 22:13 a příjezd do Polska v 7:17. Mým standardem při cestování přes noc je místenka do lůžkového kupé, které jsem obýval sám. Pro představu přikládám fotku ……. jupííííí jedééééém. Cesta byla super, zajímavá zkušenost jak strávit noc, v drncajícím vlaku. Ráno pan průvodce přinesl snídani.... čaj a čokoládový croissant. Super. Nástupiště nádraží (Warszawa Centralna) je umístěno do dvou podlaží suterénu celé nádražní budovy. V přízemí budovy jsou umístěny pokladny, čekárna a VIP prostor pro cestující s mezinárodní jízdenkou. Hned jsem tam zamířil, protože je tam k dispozici WC zdarma. Prohlídl jsem si okolí nádražní budovy, abych věděl, kudy se dostanu do hotelu, kde je fitko, ve kterém se budeme vzdělávat a prohlubovat své znalosti metodických postupů tvorby a výuky stepových choreografií. Fitko (PURE Health & Fitness) je hned vedle nádražní budovy v obchodní centru Złote Terasy. Což je skvělé, že jsem nemusel cestovat po městě a měl jsem vše hned po ruce. Sobotního rána po příjezdu bylo počasí pochmurné, ale nic dramatického. Usadil jsem se v kavárně, vytáhnul notebook a při jahodovém džusu jsem trávil volnou chvíli v cyber-světě. Pomalu se přiblížil start školení a tak jsem se vydal skrz celé nákupní centrum do nejvyššího patra. Nevím, jestli to je náhoda nebo je to nějaký marketingový tah, ale fitness centrum má stejný přístup jako fast food MC Donald, takže sporťáci mají na výběr: „Fitko nebo hambáč“. U mě byla volba jasná; fitko. Na recepci mě uvítali a neměli problém rozumět anglicky a tak jsem dostal kartičku a vysvětlili mi cestu do šatny, kde jsem se „ubytoval“ a vydal jsem se do aerobního sálu. V sále už posedávalo pár polských cvičitelů a cvičitelek, které již čekali na začátek školení. Luciano už byl také v místnosti a byl moc rád, že mě vidí. Známe se z pražských kongresů. Přivítali jsme se a proběhl klasický rozhovor na téma, kdy jsem přijel, jaká byla cesta, kde bydlím a kdy se vracím zpět do České republiky. Čekáme ještě na opozdilce, ale nedáváme jim moc času, abychom stihli vše, co je v plánu. Na začátku jako vždycky proběhlo informační kolečko,  kdo kde cvičí, co cvičí, jak dlouho jaké má licence a jaké má očekávání od školení. Téměř všichni jsme se shodli na zajímavých metodických postupech, nových inspiracích do lekcí a hlavně plno zábavy a legrace. Školení bylo perfektně připraveno a vymyšleno. Troška teorie a hned jsme si všechno prakticky vyzkoušeli a natrénovali na jednoduchých choreografických vazbách. Kdo chtěl, tak mohl předstoupit před ostatní a svůj výsledek předvést a v praxi si tak vyzkoušet probíranou metodiku. To je skvělé, jelikož je teorie ihned aplikovaná v praxi. Zabralo to sice hodně času, ale efekt byl maximální. Sobota utekla velmi rychle, ale čekal náš další den. Dostali jsme úkol, abychom se večer nenudili a rozpustili jsme to cca v 18:00 hodin. Takže hurá do sprchy a na hotel, cestou do šatny jsem viděl něco neskutečného. Něco, co v českých fitness centrech nemá obdoby. Tobogán. Fitko má vlastní tobogán, fakt hustý. Kdybych to věděl, vzal bych si plavky a trochu si zařádil ... chi chi chi. Cestou do hotelu jsem vyfotil ještě pár zajímavých budov (technické muzeum, nákupní centrum, …..)

Po ubytování v hotelu jsem vyrazil na malou procházku a cestou jsem se zastavil na večeři. Najednou bylo 22 hodin. Cestou zpět na pokoj jsem přemýšlel o úkolu a vymyslel jsem ukázku na danou metodiku a mohl jsem tedy jít spát. Spalo se výborně, obrovská manželská postel a celá jenom pro mě ……

V neděli ráno bylo počasí super, sluníčko a relativně teplo. Ke snídani kukuřičné lupínky s mlékem, čaj, vafle s marmeládou. Sbalil jsem kufr a vydal jsem skrz město zase do fitka. Nedělní den pokračoval ve stejném duchu jako sobota, začali jsme rovnou úkolem a pak pokračovali dál. Po skončení nedělního dne proběhlo rozloučení, pozvání na další akce a já vyrazil ještě na jednu procházku městem, do centra, kde jsem pořídil několik dalších fotografií, než jsem zamířil na nádraží na vlak. Na nádraží jsem zakoupil vodu na cestu a sendvič. Cestu zpět do Prahy jsem celou prospal, takže jsem byl odpočatý a z nádraží jsem vyrazil přímo do kanceláře, zpět do pracovního procesu.

Výlet a zážitek to byl skvělý, nezapomenutelný. Těším se na další podobný výlet a doufám, že mě v tom nenecháte samotného a přidáte se ke mně.

Jarda Vobr

text: Jaroslav Vobr – 16. 09. 2012, 21.23:49

Zde obsažené informace jsou osobním názorem pisatele
a nemusí se shodovat s názory redakce.

reklama

Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu