Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Zatočte se svými kily s pomocí spalovačů tuků

Na trhu existuje několik typů spalovačů. Liší se od sebe kvalitou, ale i principem na kterém fungují. Některé spalovače slibují omezení chuti na sladké, zabraňují vstřebávání některých živin (např. sacharidů a tuků), jiné mohou ovlivnit nejen metabolismus tuků, ale i metabolismus celkový. Od spalovačů můžeme podle výživové poradkyně Kateřiny Gálové čekat pomoc, ale ne zázraky. Důležité je vědět, jak správně spalovače používat.

Pokud se rozhodneme redukovat svoji hmotnost a budeme dodržovat zásady zdravého životního stylu (pravidelný vyvážený jídelníček a především dostatek pohybu), tak zařazením vhodného typu spalovače před fyzickou aktivitou můžete zvýšit její efektivnost,“ uvádí Kateřina Gálová.

 

reklama Nutrend

Na trhu existuje velké množství látek, které různými způsoby ovlivňují spalování tuků. Mezi jednu z nejvýznamnějších látek patří karnitin. Karnitin (nebo také L-Carnitin), je látka tělu vlastní, který si můžeme představit jako vagon, na kterém je naložené uhlí, a to uhlí by se bez vagonu (karnitinu) nemohlo dostat do továrny, kde se pak spálí. Ale?! Aby spalování bylo efektivní, potřebujeme k němu ještě jednu zásadní věc a to pravidelný pohyb, jelikož právě při pohybu se zvyšuje množství energie, kterou spálíte. Tuky totiž spalujeme i v klidu, ale spalujeme jich velmi malé množství! Pokud tedy skloubíme správnou dávku karnitinu s vhodnou mírou pohybové zátěže můžeme se stát karnitin významným pomocníkem při spalování nadbytečných kilogramů.

Za optimální délku pohybové aktivity považujeme nejméně 30, optimálně pak 45- 60 minut. Při plánování pohybové aktivity byste neměli zapomínat na střídání aktivity aerobní (např. běh, jízda na běžkách, kolo, plavání apod.), tak aktivitu posilovací (cvičení na fit balonech, TRX, či klasická posilovna apod.). Oba typy fyzické aktivity mají v tréninkovém plánu nezastupitelné místo,“ upřesňuje poradkyně Gálová. 

Nutrend

A jaká je tedy optimální dávka karnitinu?

Optimální dávka karnitinu se pohybuje v rozmezí 1 – 2 gramy za den. Nejlépe uděláme, když dávku rozdělíme na. 1 gram karnitinu před aktivitou a druhý gram karnitinu používat např. ve formě nápoje během fyzické aktivity. Mezi nejoblíbenější produkty s obsahem karnitinu na našem trhu patří například Carnitin Drink od Nutrendu Tento hotový nápoj bez přídavku cukru se doporučuje pít během fyzické zátěže. Nejenom, že Vám dodá potřebné tekutiny, ale také díky obsahu karnitinu Vám pomůže spálit tuky rychleji.

Naopak před začátkem plánované pohybové aktivity můžeme využít komplexní spalovač CARNIFORM, který bychom měli v rozmezí 15 – 45 minut před fyzickou Carnipureaktivitou. Aby aktivita byla efektivní pro spalování tuků, měla by mít povahu aktivity aerobní (např. chůze, jízda na kole apod.) a měla by trvat minimálně 30, optimálně však 45 – 60 minut.  Rozdíl mezi pokročilými a začínajícími sportovci nebude ani tak v použití spalovače, jako v délce trvání oné aktivity.

Pokud víte, že dnes zvládnete např. 30 minut chůze v posilovně na páse, pak doporučuji spalovač použít minimálně 45 minut před začátkem aktivity. Naopak pokud už patříte mezi pokročilé sportovce, a víte, že vaše aktivita bude trvat minimálně 60 minut, pak můžete spalovač použít i 15 minut před začátkem. Rozdíl v době, kdy spalovač použít je proto, aby jak začátečník, tak i pokročilý sportovec z jeho účinků mohli vytěžit maximum,“ uzavírá Kateřina Gálová.

 

24. 01. 2012, 16.10:19

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist