Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Proč si dávat pozor na slevy

Vyrazili jste také jako já na povánoční slevy? Nebo se teprve chystáte? V každém případě mrkněte na následující informace, mohou se hodit letos, případně za rok….

První záludností bývá rozdíl mezi cenami před a po zlevnění.

„Stává se, že obchodníci udávají chybnou cenu výrobku před zlevněním. Díky tomu pak produkt vypadá, že byl zlevněn o mnohem více procent (peněz), než je skutečnost. Přeškrtnutá cena musí být ta poslední platná před zlevněním. Bohužel někdo uvede cenu, která je výrobcem doporučena, ale nikdy se za ní neprodávalo, protože ji trh od začátku stlačil níže. Jiný obchodník pro změnu uvede nějakou historickou cenu, např. z léta, ale klidně i z podzimu, přičemž daný výrobek byl ale před Vánocemi levnější. Nebo je výrobek opravdu zlevněn, ale jen díky tomu, že ho prodejci před výprodeji zdražili,“ vysvětluje Jana Choroušová z Datartu, prodejce spotřební elektroniky. „U elektroniky, kde se ceny mění každý den a v průběhu roku klesají, je to pak velký podvod na zákazníka a výprodeje jsou skutečně jen optické. U nás v Datartu srovnáváme ceny podle konkurence, tudíž u nás zákazníci najdou vždy (bez ohledu na to, jestli sami výprodeje máme nebo ne) ceny minimálně stejné, nebo nižší než u konkurence.“

Dalším trikem obchodníků je matoucí označení výrobků slovem „sleva“.

Když se podíváte na cenovku podrobněji, zjistíte, že přeškrtnutá cena je ve skutečnosti stejná jako ta nová, nebo na ní dokonce původní částka není vůbec uvedena.Pokud je vše z výše uvedeného v pořádku, nemáme stále ještě jistotu výhodného nákupu. Obchod nás totiž může nalákat na slevy ve výši např. 80 %, což je na první pohled velmi lákavé. „Na pohled druhý ale zjistíme, že sortiment zlevněný o tak příjemné procento je velmi úzký.

  • Například na stojanu s oblečením je veliká cedule „Zlevněno o 80 %“, ale málokdo si všimne slůvka „až“.

Proto pak následuje velké zklamání, často až u pokladny, kdy po nás prodavačka chce zaplatit více, než jsme čekali. A to jen kvůli tomu, že jsme se nechali zmást. Je tedy dobré všechny cedulky pečlivě prozkoumávat. Pokud si nejste jistí, raději se zeptejte na skutečnou cenu prodavačů.

 

04. 01. 2014, 12.58:08

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist