Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Odlehčete si v létě svůj jídelníček!

Letní strava by měla obsahovat dostatek ovoce a zeleniny. „Jednoduše dostupné ovoce a zelenina zpestří vaší každodenní stravu. Můžete je zařadit do jídelníčku v obou formách, syrové nebo zpracované. V horkých dnech byste měli jíst lehká jídla jako saláty, zvláště ty dělané ze syrové zeleniny, které nasytí, ale netíží v žaludku. Jedna porce ovoce nebo zeleniny může být nahrazena džusem, případně pyré. Je užitečné vědět, že sklenice džusu každý den poskytuje téměř stejné výhody, jako konzumace ovoce a zeleniny a může pomoci splnit doporučený minimální 400gr denní limit konzumace zeleniny a ovoce,“ komentuje RNDr. Pavel Suchánek, expert kampaně Džusy a pyré. Vitamíny ve SMART formě.

Odlehčete si v létě svůj jídelníček!

V létě bychom měli konzumovat převážně rostlinné produkty a omezit potraviny obsahující živočišné bílkoviny. Nadměrný obsah bílkovin nebo nasycených mastných kyselin obsažených v mase se v těle uloží v podobě nadbytečných kilogramů. Určitě se ale nevzdávejte ryb, ani masa jako takového, nicméně vybírejte s rozvahou. Vhodné jsou lehce stravitelné typy masa, jako například telecí nebo drůbež.

Zapamatujte si, že během teplot přesahujících třicet stupňů celsia je zásadní dodávat tělu dostatečné množství tekutin. Abyste omezili riziko tělesné dehydratace, měli byste sáhnout po minerální vodě, která vaší žízeň určitě uhasí. Nicméně voda, přestože hydratuje vaše tělo, neobsahuje vitamíny a tělu dodá jen malé množství stopových prvků. Velmi důležitým stopovým prvkem zodpovědným za správnou hydrataci buněk v těle je draslík. Ten najdeme v ovoci (zvláště v banánech), zelenině (rajčata), stejně jako je ho mnoho v rajčatovém džusu.

„Dobrým tipem pro léto je popíjení chlazených ovocných nebo zeleninových džusů, které nám neposkytují prázdné kalorie, ale jsou bohatým zdrojem nutričně důležitých látek a stopových prvků. Nezapomínejte vybírat 100% džusy, které neobsahují přidaný cukr nebo jiné umělé přísady. Denně byste měli vypít minimálně 1,5 litru tekutin, v teplých dnech až 2 litry. Pro naše tělo není zdrojem vody pouze voda jako taková, ale zdrojem vody může být i ovoce, zelenina a džusy, které jí obsahují,“ říká RNDr. Pavel Suchánek.  

 

21. 07. 2016, 17.22:44

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist