Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Ladislav Blažek: Jak jsem testoval výrobky Nutrend

K otestování produktů Nutrend jsem se dostal přes kamarádku, která se zajímá o aerobic a je i členkou facebookové skupiny Aerobic.cz. V souvislosti s tímto jsem se přihlásil u uvedené skupiny k vyhlášenému testování produktů na hubnutí pro muže. Na základě výběru k testování jsem o pár dní později obdržel objemný balíček, obsahující CARNIFORM SHOT, COMPRESS BCAA instant drink, FORMDRINK, MASS GAIN 14 a T-MEALFRUITY.

Vzhledem k dosavadním zkušenostem s výrobky Nutrend a hrubou představou o účincích jsem se tedy pustil do testování obdrženého balíčku, který obsahoval cca měsíční výživový/hubnoucí program. Bohužel jsem kvůli okolnostem  (povodně) však nemohl absolvovat celý měsíční cyklus v kuse, ale musel jsem po čtrnácti dnech tréninkový režim na dva týdny přerušit a pak teprve pokračovat, což nejspíše mělo vliv na celkový průběh testování.

Ladislav Blažek: Jak jsem testoval výrobky Nutrend
Nicméně je čas k představení již zmiňovaných produktů a jejich účinků. Co se týče CARNIFORM SHOT, je z větší míry znám jako spalovač tuků, ale i zároveň slouží ke zvýšení fyzického výkonu. Jedná je o 60ml lahvičku již hotového drinku, který není nikterak ochucen a vlastní chuť se nedá vcelku k ničemu přiřadit. I když to není nic hrozného, lepší tento obsah vypít naráz nejlépe půl hodiny před vlastním cvičením.

Po cvičení je třeba svalstvo zregenerovat, k tomu vhodně posloužil MASS GAIN 14, který jsem měl k dispozici s příchutěmi vanilka/jahoda/čokoláda+kakao. Jedná se o instantní 40 g prášek složený ze směsi sacharidů a bílkovin, který by měl zlepšit svalovou regeneraci. Podle doporučeného dávkování by se měl tento přípravek užít cca dvacet minut po tréninku. Celý obsah, tj. 40 g by se měl rozředit v cca 250 ml vody či mléka. S ohledem na požadovaný "hubnoucí" efekt je lepší ředit vodou, sice to není tak chutné jako s mlékem, nicméně účinek to má totožný a odbourá se tím kalorická část. V případě náročnějšího tréninku lze cca po hodině MASS GAIN 14 užít ještě jednou, aby se dosáhlo lepší regenerace. Nicméně to by měla být maximální denní dávka.

Pro regeneraci se dá ovšem použít i COMPRESS BCAA instant drink. Jedná se o 10 g instantní nápoj, který lze použít pro výše zmiňovanou regenereci, v případě použití po tréninku. Dá se ovšem i pro zlepšení výkonnosti, pokud se použije před tréninkem či v jeho průběhu. Osobně jsem ho používal spíše jako regenerační. Když jsem ho použil před cvičením, jeho energetická hodnota byla taktéž znatelná, nicméně pokud se nejedná o silový trénink, je to asi zbytečné nabuzení organismu. Uvedená 10 g dávka je doporučena ředit s 200 ml vody, vzniklý drink je pomerančové chuti.

V rámci balíčku jsem obdržel i FORMDRINK pro zajištění pitného režimu. Jelikož se jedná o koncentrovanou složku, ředí se v poměru 10 ml na 5 dcl. V mém případě jsem testoval verzi višeň+černý rybíz, což je zvláštní, ale vcelku zajímavá a dobrá kombinace chuti. V průběhu cvičení jsem zachovával uvedené ředění, ale vzhledem k tomu, že je FORMDRINK možné používat pro běžný denní pitný režim, popíjel jsem ho i v práci, ovšem ve více zředěné formě.

Zároveň i v průběhu dne se dá přispět k lepším výsledkům díky vhodně zvolené stravě. V rámci tohoto jsem otestoval T-MEAL FRUITY s příchutí banánu a dokonce i s jeho kousky. Jedná se opět o instantní přípravek, kterým je možné se zasytit během dne. Osobně jsem ho používal alespoň jednou za den, nejlépe v rámci odpolední svačinky, aby se tělo připravilo na večerní tréninkovou nálož. Co se týče chuti, verze s banánem není špatná, nicméně dehydrované kousky mě moc nenadchly, ale je možné, že jim chtělo dát více času a koktejl nechat chvíli "odpočívat", a ne rovnou vypít. V souvislosti s tímto mohu říct, že jsem s výrobkem T-MEAL FRUITY měl již dřívější zkušenost s příchutí čokoláda a chuťově by to byla určitě lepší volba. Co se týče dávkování, jedná se o kombinaci 40 g prášku a cca 250 ml vody. Vzhledem ke skutečným kouskům je lepší v shakeru nepoužívat jemnější sítka, aby se v něm kousky zbytečně nezadrhávaly.

Ohledně jídelníčku - nikterak jsem jeho skladbu v průběhu testování neupravoval oproti předchozímu stravování. V případě možností jsem se snažil vyhýbat těstovinám a jako přílohy vybírat spíše v oblasti různých druhů rýže, kuskusu či zeleniny. Určitě jednou z důležitých součástí je i zaměření se na pravidelné stravování, tj. zahrnutí i zmiňované svačinky, či spíše dvou až třech. Kromě T-MEAL jsem ke svačinám využíval různé druhy ovoce, zeleniny, či jen müsli.

K pohybu: V rámci testované doby jsem se kromě dvojnásobné návštěvy „spinnu“ týdně denně snažil doma věnovat vytvořené tréninkové kombinaci 4x15 kliků, 4x20 lehy-sedy, 3x3 shyby a 30 minutám kola/spinnu + další denní pohyb, tj. výšlapy schodů místo využití výtahu atd.

V souvislosti s tím vším, se mi i přes nechtěné přerušení testovacího programu podařilo shodit na hmotnosti 6 kg při současném zachování svalové hmoty, a tím se zbavit i pár centimetrů, převážně znatelné v břišní části. Zároveň k tomu všemu přibyl dobrý pocit z proběhlých změn, zvládnutí "tvrdšího" režimu a odolání většině nástrah v podobě nezdravého a nepravidelného stravování, což si myslím, že je základ pro správné fungování jak organismu, psychiky, tak i pro zvládání nastavených cílů v rámci hubnutí.

Závěrem mohu říci, že uplynulé testování produktů Nutrend mělo pro mě osobní úspěch, výrobky jsou účinné, ale nejsou všemocné, tudíž bez vlastního přičinění v podobě vhodně zvoleného stravování a pohybu to samy nezvládnou. Zároveň je třeba mít na paměti, že i skladba těchto produktů musí být navazující, tj. nejlépe si nechat poradit, co vhodně zvolit a následně tyto produkty je třeba používat svědomitě, dodržovat pokyny a nepřehánět doporučené dávkování.

Nejčtenější články na téma Výživa:

  1. Nejlepší snídani na světě vám připraví Mixit
  2. Šílené diety, které jsme schopni podstoupit, abychom zhubli
  3. Výživa vrcholových sportovců
  4. Doc. MUDr. Pavel Kohout, Ph.D.: Žereme moc
  5. David Holzer pro Mistry s mistry: Jak má vypadat výživa (nejen) sportujících dětí
  6. Markéta: Jak jsem vylaďovala postavu s Nutrendem
  7. Jídelníček sportujících dětí
  8. Když víte, co jíte… A když sušenky pomáhají dětem!
  9. Historie jogurtů a probiotik
  10. Jak to udělat, aby děti jedly rády ryby
 

04. 09. 2013, 22.23:03

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist