Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

BOSU – nová dimenze cvičení

BOSU jsem poprvé objevila na FACE kongresu  na jaře 2007, kde mě jeden  den  cvičení na tomto nářadí namotivoval k tomu, abych přesvědčila majitelku fitklubu, kde předcvičuji, aby BOSU koupila i do našeho fitka.  Dnes já i ona  víme, že rozhodnutí pořídit BOSU byl krok správným směrem.

Než jsem začala cvičit na BOSU, byla jsem instruktorkou aerobiku (a různých typů cvičení) 4 roky. Se zátěží  7 hodin týdně jsem měla značnou fyzickou kondici a naštěstí díky pilates a cvičení na míčích i poměrně silné „jádro“ těla.  Cvičení na BOSU mě ale posunulo mnohem dál! Začátky byly krušné. Zprvu jen udržet rovnováhu na BOSU je náročné i pro trénované jedince. Udělala jsem si první kurz „BOSU CORE“ (core = jádro) a spolu s klientkami začala na BOSU 2 x týdně cvičit. Šly jsme krok po kroku, první hodiny byly hlavně plné smíchu.  Pro cvičenky je to docela sranda, když instruktorka padá dolů.  Společně jsme se posouvaly dál a zvládaly i těžší obměny cviků.

Já jsem sama na sobě pozorovala posílení středu těla, zeštíhlení a vytvarování svalů podél trupu asi po třech měsících. Je to opravdu nejen cítit, ale i vidět! Postupně jsem si udělala zbývající dva BOSU kurzy – STRENTCH A CARDIO a šla s lidmi zase dál. Dnes cvičím BOSU 4 hodiny týdně a již si nedokážu představit cvičení  bez něj. Vždyť to bychom šli zase zpět a ne dopředu! Žádná jiná pomůcka vám neumožní s takovou efektivitou spalovat tuky, posilovat všechny svalové skupiny, zpevňovat hluboký stabilizační systém, tvarovat břišní svalstvo. A v neposlední řade BOSU pomáhá lidem s rovnováhou. To pozoruji hlavně u klientek ve středním věku, kdy první hodiny jsou pro ně velkým bojem a často to vidí se svojí rovnováhou beznadějně.  Pokud ale vydrží, pochvalují si zlepšení rovnováhy a uvědomují si, že to je pro ně obrovsky důležité.  BOSU je výborné jak na spalovací  část hodiny, tak na posilování téměř všech svalových skupin s mnohem větší intenzitou. A nepřekonatelné je v posilování hluboko uložených svalů v těle – tzv. balanční cvičení.  Balanční cvičení je samo o sobě velmi efektivní a BOSU mu dodává nový rozměr a přidává na obtížnosti. Nesporná výhoda BOSU je, že cviky se s lehkou změnou pohybu stávají těžší či lehčí a každý si tak náročnost cvičení upraví podle svých možností.  A co je důležité: BOSU klienty i po roce stále baví a máme pocit, že máme obrovský kus práce před sebou a pořád tedy máme kam jít!

Proč začít cvičit na BOSU?

• Protože BOSU dává cvičení novou dimenzi
• Protože BOSU je zábavné
• Protože BOSU vypracuje vaše břišní svaly jako žádný jiný přístroj
• Protože BOSU posiluje hluboký stabilizační systém těla – bude se vám lépe žít
• Protože BOSU zdokonaluje vaši rovnováhu, která je k životu nezbytně nutná
• Protože BOSU vás nutí mít celou hodinu zapojenou celou řadů svalů na celém těle
• Protože když cvičíte na BOSU, nemůžete to ošidit (jinak letíte)
• Protože BOSU umožňuje, aby si každý uživatel určil vlastní úroveň obtížnosti
• Protože BOSU je bezpečné
• Protože BOSU je výzva

Osobní profil autorky článku

Aktuálně: Říjen 2008 - víkendový pobyt hotel Měřín Slapy s Andreou

 

text: Andrea Kropáčová, BOSU instruktorka, foto: www.andreakropacova.estranky.cz – 01. 09. 2008, 19.22:36

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu


Reklama Google:

 

TOPlist